Konferencja „ Marketing produktów rolnych, tradycyjnych i regionalnych w ramach sprzedaży bezpośredniej, dostaw bezpośrednich i rolniczego handlu detalicznego”
W dniach 02-03 października 2018 r. w Centrum Kongresów i Rekreacji „Orle Gniazdo” w Szczyrku, odbyła się konferencja nt: „ Marketing produktów rolnych, tradycyjnych i regionalnych w ramach sprzedaży bezpośredniej, dostaw bezpośrednich i rolniczego handlu detalicznego”.
Została ona zorganizowana wspólnie przez Województwo Śląskie i Śląską Izbę Rolniczą, na mocy podpisanego Porozumienia z dnia 5 lipca 2018 roku.
W trakcie Konferencji, stu osiemdziesięciu uczestników, zapoznało się ze szczególnymi rodzajami marketingu wykorzystywanymi przy promocji produktów regionalnych, marketingiem i promocją wspólnej marki i podejściem biznesowym, działalnością kooperatyw spożywczych na przykładzie Gliwickiej Kooperatywy Spożywczej „Tomata” oraz Targiem na Zielonym - budującym bezpośrednie relacje między lokalnymi producentami żywności, a konsumentami w Gliwicach”.
Na zakończenie pierwszego dnia konferencji, swoimi doświadczeniami w zakresie związanym z tematem Konferencji, podzielił się ze słuchaczami pan Josef Kondela z Orawskiej Izby Rolno – Spożywczej
Drugi dzień Konferencji rozpoczął wykład pn. „Dobre praktyki, współpraca i najlepsze formy sprzedaży bezpośredniej”. W dalszej kolejności omówione zostały „Systemy ochrony produktów regionalnych, tradycyjnych i ekologicznych” oraz „Aktualna sytuacja w zakresie rozwoju produktu regionalnego i lokalnego w województwie śląskim”.